האם הפיתוח המסתורי של צ’ק פוינט יגן עלינו מפני המתקפה הבאה?

אסף הורן5 דקות קריאה
האם הפיתוח של צ'ק פוינט יגן עלינו?
שתף:

תמונה בלינקדאין, זה כל מה שהיה צריך. תמונה אחת שהעלה גיל שוויד מנכ”ל ומייסד החברה עם קופסה לבנה היא זו שהולידה את השמועות החדשות בקרב קהילת הסייבר הישראלית. חברת צ’ק פוינט ידועה במדיניות העמימות שלה אך עכשיו אחרי פרסום התמונה, נודע כי החברה עובדת על מוצר חדש בשם “ננו סקיוריטי”. אז מה עושה המוצר ומה תפקידו?

 

 

צ’ק פוינט תגן עלינו מפני המתקפות הבאות?

ישנו עולם שלם שלא מאובטח דיו, עולם מוצרי ה-IOT, עולם נרחב של מוצרים שעובדים בשליטה מרחוק, שעובדים דרך החיבור של האינטרנט למוצרים, דרך חיישנים. למשל שליטה מרחוק על ממטרות ברמה עירונית, על עמודי תאורה וכו’ – את  כל אלו אפשרי לשבש יחסית בקלות, וזו בדיוק הסכנה שמפניה אנחנו צריכים להתגונן. שוויד כבר אמר לא פעם “שהדור הבא של ההתקפות יגיע מהחיבוריות של האינטרנט למוצרים. ואיפה שיש מתקפות אנחנו נמצאים”.

 

ההתפתחות המהירה של החברה

חברת צ’ק פוינט התפתחה בקצב בלתי נתפס מיום היווסדה הודות בזכות פיירול – תוכנת חומת האש המפורסמת של החברה, וכיום  היא החברה המובילה בעולם באספקת שירותי הגנה ואבטחה אל מול מתקפות סייבר שונות. ננו סקיוריטי מיועד בשביל זה, הוא ייתן את המענה ההגנתי למוצרי IOT עם חיבוריות לאינטרנט, זה בעצם יהיה סוג של מיני פיירוול על גבי לוחות מיחשוב קטנים שיתנו מענה לכל המוצרים שמופעלים על ידי חיישני רשת, למשל  מוצרי חשמל שונים דוגמת מכונות כביסה, מקררים וכו’

 

שני נושאים מאוד רגישים ומסוכנים נמצאים ממש על סדר היום של החברה, ואלה הנושאים שבהם היא פועלת כדי לספק מענה טכנולוגי הגנתי. הנושא הראשון הוא פריצות האקרים דרך הענן לרשתות הסלולר. למעשה, במצב הקיים, אדם יכול להשתלט על הטלפון הנייד וכך לצותת לדיונים חשובים ולשיחות, לקרוא הודעות חשובות ובכך  תם עידן הפרטיות, יש האקר ששולט בך ובחייך. זה כמובן יכול להוביל מאוד בקלות לסחטנות ולעוד תוצאות אלימות בחברה.

 

שנית, כל כלי הרכב שיוצרו בשנים האחרונות הם רכבים ממוחשבים. מצד אחד הם מאוד טכנולוגיים ויש להם הרבה אפשרויות ויכולות הניתנים לנוהגים ולנוסעים ברכב. מצד שני הם פרצה הקוראת להאקרים, שיכולים למעשה להשתלט על המחשבים של כלי הרכב וכך על המכוניות עצמן. בחברת צ’קפוינט ממשיכים לשמור על מעטה סודיות וסירבו להגיב לדברים.

 

 

יש למה לחכות

עולם הסייבר והטכנולוגיה מתפתח בקצב מהיר, התשובה של אתמול לא בטוח טובה למחר. עם זאת לגיל שוויד ואנשי צ’ק פוינט יש כבר קבלות. יש להם כבר מוצרים שנמצאים בכל הארגונים הבטחוניים החשובים בעולם. לכן  כאשר מחלקת הפיתוח שלהם עובדת על משהו או שגיל שוויד אחד האנשים החשובים בעולם בתחום הסייבר נתפס עם קופסא לבנה אז מסתמן שהולך להיות מעניין…

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme